onsdag 3. september 2014

TRO PÅ EGEN LENGSEL



Denne teksten betyr mye for meg. Ideen er fra en mann jeg ikke kjenner navnet på. 
Jeg mener ideen er hentet fra en novelle eller roman.
Hadde jeg husket navnet på den forfatteren, ville hans navn stått her.
Jeg har krydret teksten på min måte.





TRO PÅ EGEN LENGSEL

En dunkel uro,
omformet seg i et kaldt fragmentdryss
falt ned ved hennes føtter
blandet seg i støvet fra alt hun samlet på
av jordisk gods
kvelte henne på et vis
ga en knugende følelse i brystet.


Tårene renset smerten
med en lengsel
som ble den dråpen
som dannet noe nytt i henne.


Det åpnet seg et rom
hvor hun kunne være seg selv.
Her fantes ingen egne krav om å være som andre
eller en higen etter å kunne beseire sin neste -


Fragmentene som dekket hennes liv
hadde aldri vært fargelagt
hadde aldri søkt sin egen palett.
hun badet i gråtoner hun trodde var varme
ble ført inn i en skjebne uten ansikt
evnet ikke å se tingene klart før nå.


Hun børster bort støvet
vender seg i rett tid
til mulighetens rom
hvor livet står stille og
stillheten bare er.


Skrevet 15.08.13








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...